گروه کوهپیمایی پیمان لاهیجان

گروه کوهپیمایی پیمان لاهیجان
چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۲ ب.ظ

گزارش صعود به قله گیشار قاسم آباد

گزارش صعود به قله گیشار 1365 متر

در ادامه برنامه های بهاری گروه کوهنوردی پیمان لاهیجان در روز 97/02/21 برنامه صعود به قله زیبای گیشار بود که با شرکت 23 نفر از همنوردان پیمانی با راهنمایی آقای مسعود میرزا آقایی و در ساعت 5/5 صبح با یک دستگاه مینی بوس و 2 وسیله شخصی بعد از عبور از شهرهای لنگرود،رودسر،کلاچای و ورود به بریدگی قاسم آباد علیا و در ادامه با عبور از راه پر پیچ و خم آسفالته باریک تا روستای میان ده و از میان درختان پر از شکوفه های بهار مرکبات که صبح را عطرآگین کرده بود با نرمشی چند دقیقه ای و صحبت های سرپرست و معرفی برنامه و عوامل اجرایی آن حرکت از میان همه درختهای مرکبات که هنوز شکوفه های پربارش را همراه دارند،آغاز میشود.


با تمام شدن جاده خاکی به محوطه ی بازی می رسیم که با دیوارهای سیمی محدود شده است.امامزادگان سید علی و سید اسماعیل نور از نوادگان امام موسی کاظم(ع)(چال سر آقا) محلی که دارای چند کلبه برای استراحت  و آب لوله کشی و دستشویی و دوش آب و محیطی ست که مناسب شب مانی برای ارتفاعات بالاتر است.



صبحانه را در حیاط امامزاده صرف نموده با تجدید قوا و پرکردن قمقمه های آب ادامه مسیر داده به اولین یال می رسیم.     وجودجنگل و درختان متنوع و بکر از خصوصیات منطقه بوده،هیچ گونه بهره برداری از درختان مشاهده نگردید.

تخریب جنگل فقط از طریق دام و دامداری بوده و در فصولی مورد استفاده دامداران منطقه قرار دارد.

با عبور از سربالایی ها که گاهی تا 1/5 ساعت هم طول می کشید،به شیب هایی بر میخوریم که ارتفاع را کم میکرد. و باز وارد یالی می شدیم که باید از آن عبور کنیم.راهنمای برنامه در طول مسیر پاکوب های موجود را معرفی و ارتفاعات حوالی را معرفی می کرد.


سمت راست را که نگاه می کردیم سماموس برفی را می دیدیم که همراهمان می آمد تا جای جای پاکوب ها و نفس هامان.


مسیرهای متفاوت و جالب که گاهی سنگلاخی و گاهی با شیب تند و گاهی در یالی وسیع که پر بود از درختان با برگهای سبز روشن که نشان بهار بود،واقعا دلفریب و زیبا بودند.





با استراحت های کوتاه به قله ای می رسیم که گیشار کوچک نام دارد.و تا قله اصلی 100 متر ارتفاع می گیریم که شیب دلپذیری دارد.ساعت 13/15 دقیقه را نشان می دهد که روی قله گیشار به تماشای مناظر اطراف می نشینیم.



و هوا ابری می شود و بخاطر رعد و برق احتمالی ارتفاع را کم می کنیم و در جای مناسبی برای ناهار توقف کرده با استراحتی حرکت به سمت پایین را ادامه می دهیم. و با صعود و فرودی چند و در حالی که از موهبت باران نیز بهره می بریم،پاکوب را ادامه داده به امامزادگان(چال سر آقا) می رسیم.




و با توقف چند دقیقه ای راه روستا را ادامه داده در حالی که عطر بهار نارنج در تمام طول مسیر همراهمان است به مینی بوس می رسیم و ساعت 17/45 دقیقه را نشان می دهد.

قله گیشار،برنامه ی یک روزه خوب برای تمام فصول است که در هر شرایطی قابل اجراست.

 نزدیک ترین شهر کلاچای و نزدیک ترین روستا میان ده قاسم آباد

زباله های تمام مسیر توسط مسئول محیط زیست و همنوردان دیگر این برنامه جمع آوری و به پایین دست منتقل شد.

یاران صعود

خانم ها جهانبخش..کاوه..یاسری..فلاح زاده..شعبانی

وآقایان مسعود میرزاآقایی راهنما..علی رجب پور جلودار..مهران فلاح خیر عقب دار..علی فرهادی محیط زیست.. تورج نیک نژاد عکاس..عماد روحانی..حسین دائمی..بهمن عسگری..علی اکبر فقیه شجاعی..احمدی.. کاظمی..علی نیا..امید فلاح زاده..کوروش یاسری..مسعود صدر..پرویز بارزانفر..رامین قاسمی و احمد رجب پور نیکو سرپرست برنامه



تا صعودی دیگر بدرود

  • PeymanGP

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی