گروه کوهپیمایی پیمان لاهیجان

گروه کوهپیمایی پیمان لاهیجان

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

در راستای اهداف زیست محیطی،گروه کوهپیمایی پیمان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم و ورزشکاران به حفظ محیط زیست سالم و شرکت در برنامه خیریه در ازای جمع و فروش مواد بازیا فتی،در برنامه جمع آوری و تفکیک رنگ در بطری های پلاستیکی شرکت نموده حضوری فعال و پرثمری داشتند. 






     ساماندهی پسماند ها از دغدغه های اصلی ماست       

                                                

                                                            همه باهم برای محیط زیست سالم تلاش کنیم

  • peymanadmin

گروه کوهپیمایی پیمان همراه و همگام با اقشار مختلف مردم و نهاد های ورزشی شهرستان،در برنامه همگام با فرشتگان انجمن فرشتگان سندرم داون که به منظور تشویق این عزیزان به ورزش صبحگاهی بود شرکت فعال و موثری داشتند.

شروع برنامه با معرفی انجمن آغاز و در ادامه برنامه تفریحی و پیاده روی مسافتی چند در کنار استخر و در انتها نرمش توسط عزیزان. 







برای این فرشتگان زندگی پرنشاطی را آرزو داریم 

  • peymanadmin

مختصری از رشته کوه دنا و قله قاش مستان

                                                                                     قله مورگل


رشته کوه دنا در جنوب زاگرس با طول بیش از 90 کیلومتر وحدود 40 قله بالای 4000 متر دارد .

قله قاش مستان یا بیزن 3 باارتفاع 4450 متر بلند ترین قله رشته کوه دنا محسوب می گردد.رشته کوه دنا مرز مشترک استانهای  اصفهان،چهارمحال بختیاری وفارس است. 

راههای صعود به قله قاش مستان :

1- از سمت شرق ؛ روستای خفر.پناهگاه.قله

2- از روستای سی سخت در40 کیلومتری شمال یاسوج که دشوار و تخصصی ست قله های بیزن1و2و3.پازن پیر .حوض دال.سه قبه آسمانی .قزل قلعه .مورگل .کل قدوس .قبله و ...از قله های معروف این رشته کوه محسوب می شوندکه ساختار اکثر قله ها صخره ای و ریزشی ست.

پوشش گیاهی منطقه  انواع میوه وعلی الخصوص  سیب وگیاهان متنوع دارویی و پوشش حیوانی آن انواع حیوانات خصوصا خرس وانواع پرنده /منطقه حفاظت شده محسوب میگردد/

نزدیک ترین  آبادی دارای امکانات روستای  خفر  است که امکاناتی از قبیل خانه کوهنوردان  که توسط استاد حجاریان اداره می شود و مهمانپذیر های خصوصی و آب و برق و سرویس های بهداشتی  و راهنما و حمل کوله با حیوان و.....


گزارش صعود به قله قاش مستان


همراهی  11 نفر از همنوردان پیمان برای صعود سه روزه به قله قاش مستان به ارتفاع 4450 متر در روز های 30 و31 تیر و اول مرداد با راهنمایی همنورد توانای شهرمان آقای مسعود عبدالله زاده خاطرات بسیار زیبایی را رقم زد.

گروه  با یک مینی بوس و راهنما با وسیله شخصی باتفاق  سگ مهربانش میشل درساعت 11و نیم شب سه شنبه آغازگر راهی بودندکه باید مقدار 906 کیلومتر فاصله لاهیجان تا روستای خفر را طی می کردند.

لاهیجان تا اصفهان 662 کیلومتر،اصفهان تاشهرضا 80 کیلومتر،شهرضا تا سمیرم 81 کیلومتر،سمیرم تا بخش حنا 52 کیلومتر و ازحنا تا روستای خفر 33 کیلومتر که از جاده های پر پیچ وخم و پستی ها وبلندی های زیبایی می گذرد.بعد از 18 ساعت  به روستای خفر می رسیم.استراحتی و آب و چای و... از مساعدت استاد حجاریان بهره مند شده،در ساعت 7 عصر کوله ها را بر دوش گرفته و راهی پناهگاه می شویم.



گروه از میان باغات هلو،سیب و زرد آلو و از کنار برکه های پراز آب که زندگی را صدا می زنند عبور می کند و آرام آرام مسیر زیبای تا پناهگاه را طی می کند.بااستفاده یک ساعته از چراغ های پیشانی در ساعت 10 شب به پناهگاه در ارتفاع 3100 متری می رسیم .باکمک هم چادر ها را برپاکرده به استراحت می پردازیم.



هوای بسیار خوب اجازه باز کردن کیسه خواب را به بعضی ها نمی دهد.شب که به انتهای خودنزدیک می شود با صدای بیدار باش سرپرست برنامه صبحانه و چای را صرف نموده راهی قله می شویم. 

راهنما وسگ مهربانش  میشل جلوتر از همه حرکت می کنند.مسیر دره رو به قله را پی می گیریم و وارد دره و برف چال می شویم و یخچال به بخچال از میان برفها عبور می کنیم و از زیبایی های اطراف  لذت میبریم.




دقایق می گذرند و بعد از 4 و نیم ساعت که از حرکتمان می گذرد قله خود را بما نشان می دهد، قله مورگل با همه عظمت در سمت راستمان قرار دارد و قلل دیگر نیز.

مسیر باقیمانده تا قله را با عشق به رسیدن طی می کنیم ودر ساعت 1و نیم عصر پای  به  قله می گذاریم.هلهله شادی همنوردانی که با همه نفرات شرکت کننده در صعود به قله رسیده اند دیدنی وشنیدنی ست عکسهای یادگاری شور و شوق وگریه های از خوشحالی عزیزان  از دیگر زیبایی های صعودمان است.میشل اولین صعود بالای 4 هزار خود را تجربه می کند ومورد تشویق قرار می گیرد. 

راه برگشت را پی می گیریم و با خاطراتی خوب از قله دور می شویم.


و تازه متوجه می شویم که این همه راه را در وقت صعود چگونه طی کرده ایم. 

ساعت 6 و چهل و پنج دقیقه عصر درپناهگاه مشغول جمع کردن چادر ها و برگشت  به خفر می شویم و ساعت 8 غروب است که با پناهگاه و خاطرات خوبش و نهر روانش خداحافظی می کنیم وراه برگشت را پی می گیریم.درساعت 10و15 دقیقه شب در روستای خفر و در استراحتگاه کوهنوردان موج آسمان استراحتی مختصر نموده و ساعت 11 و نیم شب راهی لاهیجان می شویم.

باعبور از تمام شهرهای  طی کرده در وقت آمدن در ساعت 6 عصر روز جمعه 1 مرداد در خانه هامان خاطرات سه روز گذشته را مرور می کنیم. 

زباله های تولید شده را با خود به شهر برمی گردانیم.

یاران این صعود به ترتیب از راست به چپ

محمدحسن بهاری .علی فرهادی .اسمعیل حسنی خواه .حمید طیب .ناصر رادجو .بهمن عسکری .احمد رجب پور نیکو .محمد خداپرست .حسین دایمی .امین محجوبیان و فرشید محمدی سروش.

راهنمای عزیز و توانمند برنامه آقای مسعود عبدالله زاده به همراه میشل 

سرپرست خداپرست وجلودار برنامه بهاری بودند. 





تاصعودی دیگر بدرود







  • peymanadmin