گروه کوهپیمایی پیمان لاهیجان

گروه کوهپیمایی پیمان لاهیجان
يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ب.ظ

باسمه تعالی گزارش صعود به قله درفک

مختصری درباره قله درفک  

                                             

قله درفک عروس کوههای گیلان که به دالفک آشیانه عفاب نیز معروف است.و از مسیر های شاه شهیدان جبهه شرقی ،مسیر های راجعون و شیرکوه و دفراز از جبهه جنوبی،اسطلخ جان جنوب غربی،کرده سرا از جبهه شمال غربی وشمالی وشمال شرقی اشتنیف قابل دسترسی است.

کوتاهترین مسیر صعود جبهه شرق مسیر شاه شهیدان ارب ناو درفک است که گروه پیمان لاهیجان در روز 11 تیر95 با 23 نفر  با یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری درساعت 4 صبح از شهر لاهیجان قصد صعود به این قله زیبا را در برنامه دارد.

فاصله لاهیجان تا شاه شهیدان 70 کیلومتر است  10 کیلومتر ناسیاهکل.وسیاهکل به دیلمان 45 کیلومتر و باقی مانده تاشاه شهیدان 15 کیلومترکه 8 کیلومتر آسفالت تا روستای دارای گاز شهری آسیابر و 7 کیلومتر جاده خاکی که در اکثر فصول تردد سواری مقدور می باشد. 

فاصله شاه شهیدان تا ارب ناو را نیز می شود یک و نیم ساعته با سواری طی کرد و ادامه آن تا کاسه درفک نیز با ماشینهای شاسی بلند قابل دسترسی است. 

ارتفاع مبدا حرکت شاه شهیدان 1830 متر ارتفاع  ارب ناو 2072 متر قلل درفک در دو سمت کاسه  شمالی وجنوبی قرار دارند که جذابیت خاصی دارند.

ارتفاع قله 2732 متر و کاسه در ارتفاع 2441 متری قرار دارد.درمسیر هیچ چشمه ای وجود ندارد که اطمینان داشته باشیم حتما آب در آن جریان دارد،البته قبلا در ارب ناو وجود داشت،پیشنهاد میشود آب از مبدا تامین شود. 

مهمانپذیر هایی در دیلمان آسیابر شاه شهیدان برای اسکان وجود دارند که مناسب شبمانی هسنند که باید با هماهنگی باشد.

این روز ها مغازه هایی در کاسه درفک افتتاح شده اند که برای رفاه حال مسافران انبوه شاسی بلند سواران است.پوشش گیاهی منطقه درختان توسکا،بلوط،راش،افرا،زرشک وحشی وبوته های گون وگیاهان دارویی است وحیوانات موجود منطقه گرگ،خرس،پلنگ،عقاب،خرگوش و قرقاول.  

نزدیک ترین پاسگاه نیروی انتظامی و بیمارستانی و پمپ بنزین درشهرک دیلمان قرار دارد.


گزارش صعود به درفک

گروه پیمان در شاه شهیدان بعد از صحبت های سرپرست برنامه و تقسیم مسئولیت ها برزگترین چالش را در این روز گرمای شدید وکمبود آب عنوان نموده با آب اضافی در ساعت 7 و 45 دقیقه راهی مسیر زیبای منطقه می شود.

با استراحت های چند دقیقه ای  درساعت 9 صبح به منطقه ارب ناو رسیده با استراحتی کوتاه یال  به  یال  در یال اصلی درفک قرار گرفته نظاره گر قله زیبای  آن می شویم قله ای که در زلزله سال 69 نیمی از ان فروریخت.

مناظر اطراف را هر لحظه به تصویر می کشیم و لذت می بریم تا اینکه قله درساعت 12و30 دقیقه زیر پاهای همه همنوردان همراهمان قرار می گیرد. 



افتخار این صعود را به همنوردانی که برای اولین بار درفک را صعود می کنند تقدیم می کنیم و بعد از ثبت لحظه های صعود راه کاسه را در پیش می گیریم.  

در سایه سار سنگهای جلوی غار یخچالی کاسه درفک استراحتی نموده در برگشت از مسیرهای کنار گذر جاده یال به یال منطقه زیبای درفک را ترک می کنیم.

 

درساعت 5و نیم عصر به ارب ناو رسیده با توقفی چند دقیقه ای درحالی که ابر های عصبانی ومه شدید اطرافمان خود نمایی میکنند  این منظره خود دستمایه ای می شود برای همنوردان که دوربین ها را دوباره برای ثبت لحظه های بیاد ماندنی دیگر به کار انداخته و هرکدام لحظه های شاد وزیبایی را ثبت کنند. 



ساعت 8 عصر پای مینی بوس اماده حرکت به سوی لاهیجان بودیم درحالی که زباله های مسیر تردد را با خودحمل میکردیم.

یاران صعوذ: خانم ها  شعبانی .فرهادی .نصیری

آقایان  علی رجب پور سرقدم .محمد خداپرست و حسین دایمی  راهنمایان .پرویز بارزانفر عقب دار  .بهمن عسکری .کاظم نوروزی .علی فرهادی .فرشید محمدی سروش .علی اکبر فقیه شجاعی .سیاوش شعبانی .سهیل رادمریخی .علی خرسند .کاوه صفایی .حمید طیب .رحیم عطاییان.افروغ  .متین فر .اسمعیل حسنی خواه .امین محجوبیان واحمد رجب پور نیکو سرپرست برنامه.



با امید به صعود های دیگر  







  • peymanadmin

نظرات  (۱)

دوستان وهمنوردان لطفا نظرات خود را در مورد اجرای برنامه صعود به قله قاش مستان اعلام بفرماییدوبا پیشنهاد های خودتان ما را راهنمایی نمایید قبلا از همه شما تشکر میکنیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی